Veelgestelde vragen
Wij hebben op deze pagina de meest voorkomende vragen geplaatst. Wellicht heb jij een vraag en kan je doormiddel van veelgestelde vragen het antwoord vinden op jouw vraag. Mocht je, na het lezen, het antwoord op je vraag niet kunnen vinden, stuur dan een e-mail naar info@bliszkids.nl. De vragen die gestuurd worden via email worden dagelijks gelezen en beantwoord.
Wij bieden ook een chatfunctie aan op deze website. Wanneer je klikt op de cirkel met spreekwolk rechts in beeld opent het chatvenster. Stel hier eenvoudig en snel je vraag. Is de chat niet te zien, stuur dan een email en wij komen zo snel mogelijk terug op je vraag.
Vragen overBestellen - Betalen - Verzenden - Bezorgen - Klachten - Samenwerken
Bestellen
Kunnen jullie mij helpen met bestellen?
Ja, natuurlijk kan dat. Stuur een mailtje naar info@bliszkids.nl dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Zijn alle producten op voorraad in de webshop?
Punniknamen & Vormen, custom made regenbogen en speenkoorden maken wij op bestelling. Maar andere artikelen in de webshop zijn vaak ook daadwerkelijk op voorraad, tenzij anders aangegeven. In de webshop wordt de voorraad bij gehouden zodat je direct kan zien als iets is uitverkocht. Omdat wij alles op bestelling maken (handmade) moet je wel rekening houden met +/- 10 WERKdagen levertijd. Bij drukte kan dit iets langer zijn.
Heb je nou een specifieke vraag neem dan contact met ons op via info@bliszkids.nl. Je krijgt van ons altijd op dezelfde dag nog een reactie.
Kan mijn bestelling als cadeau ingepakt worden?
Uiteraard! Geef dit aan tijdens het bestellen. Het cadeautje kan ook direct bij degene voor wie het cadeautje is afgeleverd worden. Je kiest tijdens het bestellen dan voor de optie 'ander adres laten bezorgen'.
Ik zie veel producten ook via Ali, Etsy of Alibabba, zijn die net zo goed?
Er wordt via dropshipping websites veel aangeboden wat 'lijkt' op de artikelen die wij ook maken. Maar belangrijk is om te weten dat veel hiervan niet gepersonaliseerd gemaakt kan worden, de kleuren van het product vaak veel minder mooi zijn, de afmetingen niet kloppen en de afwerking ook vaak beneden peil is. Allemaal dingen die wij regelmatig horen van klanten die uiteindelijk bij ons bestellen en dat wij ook graag willen delen.
Zijn er ook korting codes?
Wij geven regelmatig korting op onze producten. Dit doen wij voornamelijk via onze instagram pagina. Deze codes gaan meestal in om 09:00 en zijn dan meestal geldig tot 24:00. Als je op de hoogte wilt blijven van kortingscodes kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief of ons dus volgen via sociale media.
Maken jullie ook puntjes op de letters?
Wij hebben onze eigen schrijfwijze betreft de punnik en macrame namen. Wij maken in de basis geen puntjes op de i. Uiteraard kunnen wij dit op aanvraag wel doen. Het is daarom belangrijk, dat als je dit wilt, je dit in het opmerkingen vak bij de bestelling aangeeft.
Betalen
Hoe kan ik betalen in de webshop?
In de winkelwagen kun je direct de betaalwijze kiezen. Bij ons kun je veilig en gemakkelijk betalen via iDEAL (Nederland) of Bancontact (België). Ook kun je kiezen voor achteraf betalen via Klarna (+ € 1,50). Onze betalingen lopen via Mollie.
Betaal je liever niet op deze wijze of kun je dat door omstandigheden niet? Je kan dan ook kiezen voor 'vooraf overmaken'. Nadat de betaling is ontvangen wordt je bestelling ingepakt en verstuurd.
Hoe werkt betalen via Klarna Achteraf Betalen?
In het bestelproces selecteer je 'Klarna Achteraf Betalen' als betaalmethode. Er wordt hiervoor een kleine vergoeding van € 1,50 per bestelling gevraagd. Kies je voor het eerst voor Klarna? Dan maak je je een Klarna-account aan, waar je je naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult. Bij terugkerende bestellingen vul je enkel je e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in bij Klarna (via het online portaal of de Klarna-app). Na het voltooien van de bestelling krijg je een e-mail van Klarna met een betaalverzoek. Dit bedrag wordt toegevoegd aan het openstaande bedrag in je Klarna-account. Je kunt vervolgens binnen 30 dagen betalen via het online portaal van Klarna of de Klarna-app op de manier van jouw voorkeur.
Producten
Kan ik de producten ergens bekijken?
Alle producten kun je in webshop bekijken, met diverse foto's en informatie over de producten.
Komen de kleuren van de artikelen in de webshop altijd overeen met de geleverde producten?
Natuurlijk. Wel kunnen kleuren op een foto op ieder beeldscherm er anders uit zien. Er wordt veel aandacht besteedt aan de fotografie van de producten in de webshop, om je zo goed mogelijk te informeren over de kleur en het materiaal. Helaas kunnen hier geen rechten aan worden ontleend.
Mag ik foto's van de producten op mijn eigen website of webshop gebruiken?
Helaas is dat niet toegestaan. Op alle foto's die op onze webshop staan rust copyright op van Bliszkids. Zonder toestemming mogen de foto's niet gebruikt worden. Wij leveren onze producten niet naar partners of leveranciers en zijn ook niet actief met het verkopen via dropshipping. In overleg maken we soms gebruik van de foto's die diverse leveranciers van de producten aandragen. Ook deze foto's mogen niet zonder toestemming gebruikt worden.
Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
Alle bestellingen worden verstuurd via PostNL, verzendkosten voor brievenbus pakketten zijn € 4,95 voor Nederland en € 7,95 voor België. Bliszkids hanteert een gratis verzending bij een bestelling > € 75,- (excl. verzendkosten) voor Nederland. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling bij een PostNL locatie op te halen.
Hoe lang duurt het voordat mijn product wordt verzonden?
Wij houden een minimaal verzend termijn aan van 10 werkdagen. Maar het kan, door een verhoging van het aantal bestellingen, dat het iets langer duurt. Dat vinden wij natuurlijk vervelend en we proberen producten altijd snel te verzenden. Mocht je het product voor een bepaalde datum graag in huis willen hebben neem dan contact met ons op zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn. Al onze producten zijn handmade en we zijn graag zorgvuldig. Kwaliteit vinden we belangijk.
Ik wil mijn bestelling graag op komen halen, kan dat?
Ja, dat kan zeker. Kies tijdens je bestelling bij 'Verzending' voor 'Afhalen bij winkelier' (enkel op afspraak). Je betaalt je bestelling via iDEAL of vooraf overmaken, waarna wij je bestelling voor je klaarzetten. Vervolgens dien je zelf contact op te nemen met ons om een afspraak te maken om je bestelling op te komen halen. Dit kan je het beste doen via info@bliszkids.nl.
Hoe wordt mijn bestelling verpakt?
Wij verpakken onze producten veelal in kartonnen verzenddozen. Het ligt aan het soort product hoe groot deze verzenddoos is. Wij denken graag aan het milieu en passen onze verzendwijze aan aan het te verzenden product. Wij proberen ook regelmatig dozen te hergebruiken. We recyclen dus graag!
Bezorgen
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling gereed gemaakt voor verzending en verstuurd via PostNL. Bestellingen worden verstuurd via pakketpost van PostNL, Bliszkids is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging onderweg. Ook tijdens de feestdagen in december kan het zijn dat je bestelling er wat langer over doet dan verwacht in verband met de drukte bij PostNL. Helaas kunnen aan de levertijd geen rechten worden ontleend.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij bezorging?
Bestellingen worden verstuurd via pakketpost van PostNL, en zij doen één afleverpoging. Als er bij het afleveren niemand thuis is of geen gehoor wordt gegeven, zal de bezorger het pakket bij de buren afgeven of naar het dichtsbijzijnde PostNL-punt in je buurt brengen.
In mijn PostNL app staat al dat mijn bestelling wordt geleverd, hoe kan dat?
De PostNL app werkt helaas niet goed samen met het verzend systeem waar wij mee werken. Wanneer wij je bestelling vooraanmelden voor bezorging komt dat direct in de app terecht als 'verzonden'. Helaas is dat niet altijd het geval. Er staat ook nooit een datum of tijd bij. De email die wij sturen als het pakketje ook echt is verzonden is leidend.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
Ja, dat is mogelijk. Je kunt een ander afleveradres aangeven bij je bestelling. Ook als je bijvoorbeeld een cadeautje direct bij de ontvanger wil laten bezorgen of als je het pakket liever op je werk ontvangt. Je kunt ook aangeven dat je je bestelling bij een afhaallocatie van PostNL in je buurt wil ophalen voor het geval je niet thuis bent of dat gemakkelijker vindt.
Bezorgen jullie ook bestellingen in het buitenland?
Op dit moment verzenden wij enkel binnen Nederland en naar België. Mocht je woonachtig zijn in een ander land en benieuwd zijn of je ook bij ons kunt bestellen, stuur dan even een e-mail naar info@bliszkids.nl en dan kijken we wat we voor je kunnen doen! Ook hiervoor hanteren we de standaardtarieven van PostNL die je kunt vinden op hun website.
Klachten
Het product is beschadigd, wat nu?
Neem zo snel mogelijk contact op (het liefst binnen 24 uur na ontvangst van het product), met een duidelijke foto van het kapotte artikel, via info@bliszkids.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om het proberen op te lossen. Wij kunnen helaas niets doen aan verpakkingen die kapot zijn door toedoen van de bezorger/leverancier.
Kan ik ook ruilen of retourneren?
De meeste producten die wij verkopen zijn hand gemaakt. Wij maken deze dan ook op bestelling. Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met je bestelling en onze service. Mocht het onverhoopt voorkomen dat je iets gekocht hebt waar je een andere verwachting van had of wanneer je spijt hebt van je aankoop, kun je dit product retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. Dit geld niet op gepersonaliseerde producten. De voorwaarde kun je ook terugvinden in de algemene voorwaarden. Retourneren van gepersonaliseerde producten kan alleen in overleg en wanneer wij vinden dat er een gegronde redenen is om hem terug te sturen.
Meld je retour bij voorkeur binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket aan via info@bliszkids.nl, zodat we weten dat we een retourpakketje kunnen verwachten. Een e-mail volstaat met de nodige informatie (naam, ordernummer, bankrekeningnummer en wat je wil retourneren). Verpak het onbeschadigde product goed en beschermd in originele verpakking, om beschadiging te voorkomen. Kosten voor retourzendingen zijn volledig voor rekening van de koper. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden.
Retour zenden kan naar onderstaand adres:
Bliszkids
Prins Mauritsstraat 20
6661 WH Elst
Ik heb een klacht, aan wie kan ik die richten?
Als je een klacht hebt over de service, de producten of iets anders, dan horen wij dit graag. Klanttevredenheid staat immers hoog in het vaandel. Stuur een mail naar info@bliszkids.nl
Werken jullie ook samen met andere merken?
In het verleden hebben wij hele leuke samenwerkingen gehad met andere webshops. Dit vinden wij erg leuk. Wij staan dus zeker open voor enthousiaste samenwerkingen. Mocht je een leuk idee hebben, dan kan je ons benaderen via info@bliszkids.nl
Maken jullie ook producten exclusief voor een samenwerking?
Dat is juist het unieke aan Bliszkids. Wij maken veel zelf en hebben in het verleden al veel gedaan en bedacht. Er is zoveel mogelijk. Wij hebben zeker producten die wij exclusief kunnen maken voor een samenwerking. Wij staan altijd open voor nieuwe ideeen! Ook hiervoor kan je ons benaderen via info@bliszkids.nl